niedziela, 10 sierpnia 2014

Pocztówka z ..Zamościa






Zamość jest chyba najdalej wysuniętym na wschód miastem w Polsce ,w którym byłam. A może Przemyśl ??!!
nie ważne, w tym roku urozmaiciliśmy sobie pobyt na wsi wyjazdem do Zamościa i nie żałowaliśmy !
to małe ,ale bardzo zadbane miasto ,bardzo wyróżniające się pod tym względem od okolicy. Piękne parki, piękny odrestaurowany renesansowy rynek, twierdza z trasą turystyczną w murach szańca.
Zwiedzaliśmy z przewodnikiem. To dla mnie ..hmmm... na tym punkcie jestem ...można powiedzieć pozytywnie zakręcona. Niesamowicie mnie kręcą  umocnienia, forty  itp..więc Twierdza -Zamość dołączyła do MRU czy linii Maginota które miałam okazję oglądać.

Chcecie zobaczyć Zamość wirtualnie ? zapraszam !




Gokartami dziewczyny objechały północno-zachodnie umocnienia





a to już rynek, piękny prawda ??




spełnić marzenia dziecka ?? bezcenne!!!!






i coś dla mamy







jeżeli Zamość stanie wam kiedyś na szlaku - nie wahajcie się ani chwili
jeżeli wakacje to na Roztoczu
ja wrócę  na pewno
już za rok !!!

56 komentarzy:

  1. dziękuję za tę wirtualną wycieczkę, jeszcze nie dotarłam w tak odległy zakątek Polski, ale kto wie, kto wie może pewnego dnia uda mi się, cudne kolorowe kamieniczki na starówce, niesamowite schody a i twierdza niezwykle imponująca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo jakos ten Zamość nie po drodze nikomu ... A piękny jest , nieprawdaż ??!!

      Usuń
  2. byłam, widziałam, podzielam zachwyt:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodam jeszcze;że Rynek uchodzi za jeden z najpiękniejszych w Polsce. A ponadto Zamość ma jedyne-całkiem przyzwoite Zoo w pd-wschodniej części kraju. Warto też dodać;że w ramach "regionalizmu" kierowcy z Zamościa są niezbyt lubiani w Lublinie; a trasa Lublin-Zamość mimo że kusi do sprawdzenia możliwości swojego samochodu;jest bardzo "lubiana" przez nieoznakowane patrole "misiaczków" ;-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pierwszą tezą sie zgadzam , drugiej nie Sprawdzałam ;) póki co w mojej hierarchii Rotterdamskie stoi wyskoko. My jechaliśmy przez skansen - Zamość - Biłgoraj ( skansen bo tyle drewnianych chałupek wciąż stoi - i widać jak daleko manam do Europy )

      Usuń
  4. Anula fajną wycieczkę miałaś :))
    Wczoraj opalając się na ogródku przeglądałam ksiązkę o miastach w Polsce.I o Zamościu-perle renesansu też :))
    Zamość powstał dosłownie na pustym polu,a autorem projektu był Włoch ,taka ciekawostka,nie wiem czy wiesz :)
    Mam w książce tez to zdjęcie ,gdzie stoisz na ratuszu na schodach,z córą :) Teraz juz wiem jak te schody wyglądają z Wami hahaha :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem , wiem . Mieliśmy fajną przewodniczkę po tej twierdzy :) która rzuciła fajnym hasłem - w Zamościu jest 55 tys. Mieszkańców ... W każdym razie tyle ma tu stały adres , bo połowa z tego dom ma w Warszawie albo Londynie :)

      Usuń
  5. Kamienice stojąc na rynku są przepiękne. Byłam, widziałam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):)
      W przyszłym roku koniecznie muszę sie wybrać do Rzeszowa albo Lublina ;)

      Usuń
  6. Ale fajnie, byłam tam rok temu :) A teraz mam powtórkę dzięki Tobie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mam nadzieje ze Podzielasz moje zdanie , ze to maleńkie ale Śliczne miasto !

      Usuń
  7. przeurocze miasto- piekny ma rynek <3

    OdpowiedzUsuń
  8. dzięki Tobie mogę podziwiać i zwiedzać Polskę bez wychodzenia z biura :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Ślicznie sobie wypoczywacie, my pozdrawiamy z męczarni po Tatrach :-) Kamieniczki w rynku piękne, kilka takich widziałam w Lublinie i wprawiły mnie w zachwyt, a tu widzę ich o wiele więcej. Niestety, na razie Zamość nam nie po drodze :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamość mało komu po drodze ;) i to co najbardziej w nim urzeka , to to ,że taki zadbany jest cały , pod tym względem bije na łeb Moj Kraków ;)
      Och Tatry .... Tak , tam tez kiedyś rodzinnie dotrzemy :)

      Usuń
  10. ...a gdzie czerwony dywan na schodach dla takich da, jak Wy dwie? Tak to piękne miejsce z historią w tle, też podziwiałam parę razy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):):) czerwony dywan nie dla nas ... Bo wtedy kreacje musiałyby byc bardziej eleganckie niż sportowe :)

      Usuń
  11. No piękny ten Zamość... Do tej karocy to barokowe suknie mogliby dawać na przebranie, chociaż nie wiem, czy ktokolwiek byłby z tego zadowolony w 30-stopniowym upale... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to, otóż to .
      Jako ciekawastke , można wynająć sobie "zakręconych " przewodników w strojach z epoki , mijaliśmy nawet ich na ulicy ... Niestety zdjęcie w pośpiechu , cieniu itp nie wyszło :(

      Usuń
    2. A widzisz, czyli moje potrzeby zostałyby zaspokojone i nie musiałabym się męczyć w gorsecie :)

      Usuń
  12. No chociaż raz udało mi się zwiedzić te same kąty;) Rynek mają tam naprawdę przecudny, byliśmy tam z Michem z 2 lata temu na drodze powrotnej z Ukrainy:) Widzę że Maludom też się podobało:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , zwłaszcza strzelanie z armaty ;);) i "prawdziwa " kareta kopciuszka ;)

      Usuń
  13. Nigdy w Zamościu nie byłam, a widzę że to błąd:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękny jest , prawda ??!!

      Zawsze możesz jeszcze być !

      Usuń
    2. Bardzo!!!!!!!!!!!!
      Jak tylko będzie okazja:)))

      Usuń
  14. Rynek jest rzeczywiście piękny, fantastyczna wycieczka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rewelacyjna . Zamość zdecydowanie zachwyca !

      Usuń
  15. Byłam dosyć dawno temu. Widzę, że Zamość wypiękniał po latach, cudne te kamieniczki. Dziękuję za przypomnienie...
    Aniu, a Wy jak zwykle pięknie rodzinnie... Zdjęcie nr 10 do ramki! I nie tylko to...
    Dzisiaj napiszę... Zbieram się do życia... Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fundusze Norweskie :):) i jak nie chwalić możliwosci jakie daje Unia Europejska , skoro można z niej pozyskać kasę na takie zapomniane przez władze polskie tereny. Sama przewodniczka to podkreślała ;);)
      Buziaki Kochana!

      Usuń
  16. Byłam w Zamościu jeszcze jako dziecko, ale ten Rynek zapamiętałam i dla mnie to chyba najpiękniejszy Rynek w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No prosze , juz 8 z Was było tam przede mną ;);)

      Usuń
  17. Rynek w Zamościu jest przepiękny!!! Uwielbiam takie klimaty i na pewno tam pojadę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten rynek to prawdziwa perełka :) Pięknie. I ile atrakcji mieliście! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie mówiłam , że rejon to interesujący i nieodkryty colage przez masową turystykę ?!

      Usuń
  19. Zamość jest na naszej liście miejsc koniecznych do odwiedzenia, ale czas i okoliczności nie sprzyjają. Byłam tam w podstawówce, ze 30 lat temu. Pamiętam Ratusz. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 30 lat to epoka ;) wiem , ze akurat Ciebie nie muszę namawiać ... Tylko fakt ... Tam trudno na jeden dzień czy przejazdem ze Śląska czy Małopolski ;)

      Usuń
  20. Jestem zachwycona kamienicami...
    ps. świetna torba, taka..pozytywna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Noooo ja tez :)
      Torba z bloga U Sivuchy

      Usuń
  21. W Zamościu nie byłam i raczej nie będę, tak jak piszesz nie po drodze, zdjęcia pokazują, że warto... rynek jest cudny, twierdza też uwielbiam takie miejsca ;) lubię na was patrzeć:) i podoba mi się jak byłaś ubrana wygodnie i zarazem gustownie, przypomniałaś mi, że też mam takie spodnie, tylko gdzie ja je założę ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na letnią wycieczkę , na plaże latem i spacer na deptaku , na kawę do miasta w ciepły dzień ;) słowem prawie wszędzie :)
      Tak przynajmniej ja chodzę !
      Masz racje , w te rejony jeżdżę od ponad 10 lat , a do Zamościa pojechaliśmy pierwszy raz ;)

      Usuń
  22. Dziękuję za wycieczkę Aniu...kolor bluzki taki "mój" bardzo mi się podoba do białych spodni...pozdrawiam Ciebie i dziewczynki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez te bluzkę bardzo lubie :) i białe spodnie , oczywiście tez :) bez nich nie ma lata :):€

      Usuń
  23. Dawno nie byłam w Zamościu :) Piękne zdjęcia i bardzo ciekawy zestaw :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam po raz pierwszy ) ale bardzo mi sie podobało :):)

      Usuń
  24. Najpiekniejsze sa te zdjęcia z dziewczynkami! pełne ekspresji. Nie sposób się nie uśmiechnąć. I Zamość piękny, malowniczy, kamieniczki zwłaszcza...

    OdpowiedzUsuń
  25. Nigdy nie byłam. Jak tylko będę miała możliwość, to zajrzę na pewno. Piękny jest. Te kamieniczki, takie kolorowe. Rynek piękny.
    Buziaczki :):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak. Piękny . Naprawde warto pojechać :) choć ... Rzeczywiście to koniec świata juz ;)

      Usuń